چاي سفيد چيست و انواع آن کدامند؟ تی تایم ایران ایران | OkChay

چاي سفيد چيست و انواع آن کدامند؟ تی تایم ایران ایران | OkChay

از مزایای چای با لیمو، می توان به افزایش جذب آهن، سم زدایی و کنترل وزن اشاره کرد. این چای همچنین برای بهبود گلو درد و تقویت ایمنی مفید است؛ زیرا با آزاد کردن رادیکال های بدن، مانع از انتشار ویروس می شود. چای گیاهی انواع مختلف و فواید زیادی دارد، که نوشیدن آن آرامش‌بخش است و مزایای سلامتی چای‌های گیاهی مختلف به ترکیب آنها بستگی دارد.انواع چای با طعم و بو و خواص متفاوت وجود دارد.

  • چای سیاه ایرانی انواع مختلفی دارد، برخی از آن‌ها بسیار مرغوب بوده و عطر و طعم خوبی دارند و برخی بسیار نامرغوب و تلخ!
  • تی در زبان گیلکی‌ها به معنای تو است و بالکا هم زنبیل‌های دست‌سازی است که چای‌کاران برگ‌های چای را در آن جمع می‌کنند.
  • اما می‌دونین انواع چای ایرانی کدامند؟ درسته که اولین‌بار از چین این گیاه به ایران وارد شده و حتی کلمش هم‌ریشه چینی داره اما تونسته بین ایرانیان جایگاه بالایی کسب کنه.
  • چای تولید شده در کشور سریلانکا را با نام چای سیلان(نامی که انگلیسیها در زمان استعمار برای سریلانکا گذاشته بودند)برای ما شناخته شده است.

مصرف‌کنندگان و طرفداران چای می‌توانند از طعم و مزه خالص چای لذت ببرند و می‌توانند چای را با انواع میوه‌ها، گیاهان و ادویه‌جات مخلوط کنند و آن را بنوشند. وقتی بخواهید نوشیدن یک چای عالی و خاص را تجربه کنید می‌توانید از طعم دهنده‌های مختلف در چای خود استفاده کنید. برگاموت یک نوع نارنج بوده و گل‌های ذرت این نوشیدنی خوش طعم را تکمیل کرده است. مهم‌ترین خاصیت این میوه ویتامین بالا بوده که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

  امنیت و ایمنی خودرو خارجی در مقابل خودرو ایرانی حفظ جان یا مال؟ بیت‌ ران

چای سیاه شکسته ممتاز ایرانی طبیعت

به چایی که در فصل بهار تولید شود، «چای بهاره» می گویند. رنگ چای بهاره، نسبت به چای تابستان و پاییزه یا به ترتیب چای چین دوم و چین سوم، رنگ بیشتری دارد و طعم و عطرش هم تلخ تر و بیشتر است. طبیعی هم هست؛ چون در فصل زمستان به اندازه کافی زمین فرصت دارد که استراحت کند و محصولی را در فصل بهار تحویل دهد که از نظر کیفیت یک سر و گردن بالاتر از دیگر فصل ها باشد.

فرایند اکسیداسیون در چای سیاه

به سادگی، مقداری زنجبیل تازه خرد شده را به آب اضافه کرده و آن را بجوشانید. عسل (و مقداری آب لیمو برای متعادل کردن مزه نوشیدنی) اضافه کنید و آن را بصورت گرم، صرف کنید. دمنوش بادرنجبویه از گیاه لیموترش به دست می‌اید؛ گیاهی که بومیِ کشور سریلانکا است. این دمنوش گیاهی، به کاهش کلسترول کمک می کند، اضطراب را کاهش می دهد و برای درمان برخی عفونت های باکتریایی مفید است. گفته می شود که جاسوسان انگلیس، این گیاه را به همراه کشاورزان ماهر چای، از چین قاچاق می کردند، تا بتوانند راهکارهای رشد و پرورش این گیاه و تولید چای و چایخانه و قهوه خانه چای را بیاموزند. پس از آن، کاشت چای در “دارجیلینگ” ، شهری در هند که تحت اشغال انگلیس بود، آغاز شد.